Vitoguide – Twoje najważniejsze narzędzie do wszystkich usług cyfrowych

Vitoguide łączy Cię szybko i wygodnie z Twoimi Klientami. Nadzoruj zdalnie skomunikowane online instalacje i rozwiązuj problemy od razu wtedy, gdy tylko się pojawią. Vitoguide - jako aplikacja internetowa - jest dostępna zawsze, wszędzie i na dowolnym urządzeniu mobilnym, bez aktualizacji oprogramowania.

Vitoguide usprawni Twoją pracę i podniesie zadowolenie Klienta z Twojego serwisu. Wszystko co potrzebujesz, to instalacja grzewcza z zainstalowanym modułem komunikacyjnym (Vitoconnect lub now platforma E3) i Klient korzystający z aplikacji mobilnej ViCare na smartfona. Tak Vitoguide stanie się Twoim najważniejszych narzędziem do wszystkich serwisów cyfrowych!


Mobilność

Od 1 kwietnia aplikacja mobilna ViStart zostaje przemianowana na Vitoguide. Aplikacja mobilna Vitoguide będzie dostępna na urządzenia mobilne, zarówno z systemem operacyjnym iOS, jak i Android, tak jak dotychczasowa aplikacja ViStart. Będzie też nadal umożliwała Wam uruchamianie systemów grzewczych Viessmann z regulatorami E3.

Odnośnie aplikacji ViStart należy mieć na uwadze co następuje:

  • Zmiany w ViStart nastąpią na wszystkich rynkach, na jakich aplikacja ta jest aktualnie dostępna
  • Jeśli masz już zainstalowaną aplikację, to nie musisz robić nic więcej. Aplikacja będzie nadal dostępna na Twoim urządzeniu mobilnym pod iOS lub Android. Aplikacji nie trzeba instalować na nowo.
  • Na ekranie startowym symbol ViStart zostanie przemianowany na Vitoguide i nieco zmieni się jego wygląd
  • Jako Użytkownik masz nadal dostęp do wszystkich funkcji, przede wszystkim do uruchomień nowej generacji systemów grzewczych Viessmann E3 ze zintegrowanym WiFi.
  • Jeśli poza uruchomieniami chcesz korzystać z nowych, dodatkowych funkcji, to musisz się zalogować na koncie Viessmann Account. Jeśli jeszcze nie posiadasz konta Viessmann Account, to możesż w każdej chwilłi zarejestrować się bezpłatnie tutaj.

Jeśli nie używałeś jeszcze aplikacji ViStart lub usunąłeś ją ze smartfona, to załaduj ją jeszcze dzisiaj z App-Store lub Play-Store.

Download on the App StoreGet it on Google Play

Mobilność

Przegląd najważniejszych informacji

Przegląd najważniejszych informacji

●  Od teraz masz zawsze na oku działanie instalacji grzewczej u Twoich Klientów. Vitoguide podpowie, co nie działa prawidłowo i w których instalacjach wystąpiły usterki, wymagające interwencji. Jednym kliknięciem wybierasz instalację, aby widzieć wszystkie istotne informacje o tym Kliencie i jego urządzeniach grzewczych.

●  W strefie zarządzania możesz dodawać i usuwać uprawnienia instalatorów i zarządzać ustawieniami ich kont.

●  Funkcją App Switcher możesz szybko przechodzić między najczęściej używanymi aplikacjami mobilnymi Viessmann, jak Systemem Zamawiania Online (OBS), Części Zamienne lub ViBooks z podręcznikami instalowania i dokumentacjami produktów.

●  Z Vitoguide Ty i Twoi pracownicy macie dostęp do wszystkich materiałów szkoleniowych i kursów z platformy online Klasa Viessmann.


Szczegółowe informacje o instalacji

●  Wszystkie ważne informacje o wybranej instalacji są łatwo dostępne. Należą do nich nazwa Klienta i jego dane kontaktowe, typ i model systemu grzewczego, status roboczy, numer seryjny, numer modułu komunikacyjnego. Wszystkie te szczegóły masz więc bezpośrednio pod ręką.

●  Vitoguide prezentuje także dalsze informacje, jak stan roboczy palnika, czas jego załączenia, liczba startów, temperatura zewnętrzna, temperatura na kotle, siła sygnału WiFi.

●  Jeśli system udostępnia takie dane, to Vitoguide przekazuje także informacje o zużyciu gazu i prądu oraz informacje dotyczące instalacji kolektorów słonecznych.

Szczegółowe informacje o instalacji

Zdalne sterowanie ustawieniami systemowymi

Zdalne sterowanie ustawieniami systemowymi

●  Vitoguide stwarza możliwość zdalnej zmiany szeregu nastaw instalacji grzewczych Twoich Klientów:

●  poszczególnych obiegów grzewczych (np. parametrów krzywych grzewczych), temperatury zadanej CWU i ustawianie godzin dni i godzin planów ogrzewania.

●  Dla rozwiązania ewentualnych problemów z połączeniami należy przeprowadzić restart gatewaya (np. Opto, OpenTherm lub kompatybilnego z Viessmann E3).
Jeśli Twój Klient jest na dłuższy czas poza domem, to możesz przełączyć zdalnie jego system na program wakacyjny, dla pracy ze zredukowaną temperaturą.


Składniki systemu Smart Home

Instalacja Twojego Klienta została skomunikowana albo przez moduł komunikacyjny (gateway) Vitoconnect lub nowego kotła grzewczego Viessmann z platformą E3. Twój Klient korzysta z aplikacji ViCare do obsługi swojego ogrzewania i podgrzewu CWU i chciałby, abyś jako fachowiec, opiekował się nim zdalnie poprzez aplikację Vitoguide. Co dalej? Przy pomocy systemu Viessmann Smart Climate, składającym się z sensora klimatu i inteligentnych zaworów termostatycznych eTRV Klienci mogą indywidualnie sterować komfortem termicznym poszczególnych pomieszczeń, wyposażonych w te zawory. Poprzez Vitoguide możesz wspomagać Klientów przy uruchomieniu i nastawianiu tego systemu.

Składniki systemu Smart Home

Komunikaty statusu dla natychmiastowego reagowania

Komunikaty statusu dla natychmiastowego reagowania

●  Wyświetlaj szczegóły dotyczące każdej zgłaszanej usterki i otwórz opis jej przyczyn oraz zalecanego sposobu postępowania przy jej usuwaniu.

●  Przejrzyj historię zdarzeń w systemie z informacjami, kto i kiedy dokonywał zmian.

●  Bezpośredni link do aplikacji Części Zamienne (ET) pomoże Ci zamówić dokładnie te części, które potrzebujesz do wykonania pracy.

●  Viessmann ułatwi też Twoim Klientom przeprowadzanie przeglądów i zapobieganie problemom, zanim one jeszcze wystąpią. Jednym kliknięciem możesz zamówić kompletny zestaw serwisowy do wykonania przeglądu. Wszystkie części potrzebne do przeglądu określonego systemu grzewczego są w takim zestawie uwzględnione i nie musisz tracić czasu na wyszukiwanie według artykułów lub martwić się, że coś zapomniałeś.


Widok mapy, dla łatwiejszego planowania trasy

Może opiekujesz się większą liczbą Klientów, rozrzuconych po całym rejonie? Albo chcesz wyrobić sobie pogląd o rozmieszczeniu wszystkich instalacji na Twoim terenie? Na widoku mapy możesz zaplanować najbardziej racjonalne trasy od Klienta, do Klienta. Kliknij na wybraną instalację, aby wyświetlić jej szczegółowe dane i status.

Widok mapy, dla łatwiejszego planowania trasy

Otrzymać pomoc, kiedy jest potrzebna

Otrzymać pomoc, kiedy jest potrzebna

Teraz szybciej i łatwiej nawiążesz bezpośredni kontakt i otrzymasz wsparcie Serwisu Technicznego (TD) Viessmann. Otwórz okno i wybierz godzinę, o której technik ma oddzwonić lub ustaw się w kolejce do połączenia z serwisem. Będziesz informowany stale o aktualnym czasie oczekiwania. Otrzymasz od nich informacje, potrzebne do szybszego rozwiązania problemów z ogrzewaniem Twojego Klienta.

System Vitoguide

System

 

Vitoguide

Vitoguide

Zaloguj się i przetestuj osobiście, uruchamiając bezpośrednio własną instalację lub instalację pracownika i doświadczając tym samym korzyści płynących z Vitoguide. Nie posiadasz jeszcze danych do logowania? Zwróć się do swojego doradcy handlowego firmy Viessmann.  

ViCare App

Aplikacja ViCare

ViCare stanowi klucz do Twojego doświadczenia z Vitoguide. Dzięki ViCare obsługa ogrzewania jest dla Twoich klientów całkiem prosta i intuicyjna, jak na przykład ustawienie indywidualnej temperatury komfortowej. Ponadto – co jest bardzo istotne dla klientów – zapewnione jest bezpośrednie połączenie z partnerem branżowym.

Moduł WLAN Vitoconnect 100 - Przyłącza

Vitoconnect 100

Moduł WLAN Vitoconnect 100 tworzy interfejs pomiędzy kotłem grzewczym i aplikacją. Jest podłączony bezpośrednio za pomocą przewodu do regulatora Vitotronic. Adapter o rozmiarach zaledwie dziesięć na dziesięć centymetrów jest przewidziany do montażu ściennego. Zasilacz wtykowy do zasilania prądowego należy do zakresu dostawy.

Vitoconnect 100 podłącza się do domowej sieci WLAN za pomocą funkcji Plug & Play. W celu rejestracji wystarczy zeskanować dołączony kod QR za pomocą smartfona. Vitoconnect 100 jest kompatybilny z urządzeniami końcowymi z systemami operacyjnymi iOS (od wersji 8.0) oraz Android (od wersji 4.4).

Za pomocą aplikacji ViCare odbywa się uruchomienie Vitoconnect oraz połączenie ze specjalistą w Vitoguide.

W module Vitoconnect 100 zastosowano kompleksową koncepcję bezpieczeństwa, która pomyślnie przeszła kontrolę VDE dla bezpieczeństwa informacyjnego Smart Home.

Moduł WLAN Vitoconnect 100 - Przyłącza Wszystkie informacje i skrócona instrukcja montażu FAQ Odpowiedzi na często zadawane pytania – Nasz serwis dla partnerów handlowych firmy Viessmann Viessmann Self-Service (logowanie).