Zapytaj o ofertę

Deklaracja dostępności

Obowiązuje od: 28 czerwca 2025
Ostatnia aktualizacja: 07 lipca 2025

1. Wprowadzenie i ogólne informacje o dostawcy

Niniejsza deklaracja dostępności dotyczy następujących stron internetowych i powiązanych z nimi aplikacji mobilnych opartych na przeglądarce (aplikacji internetowych) firmy Viessmann, za pośrednictwem których świadczone są następujące usługi na rzecz konsumentów w handlu elektronicznym: (zwane dalej "Usługą Cyfrową"):

  • Strony informacyjne Viessmann pod adresem URL: www.viessmann.pl; które dostarczają informację o produkach i usługach firmy Viessmann
  • Strony ofertowe Viessmann pod adresem URL: www.viessmann.pl, szukaminstalatora.pl, które umożliwiają zapytanie o ofertę specjalistycznego partnera Viessmann za pomocą formularza

Dostawca:
Viessmann Sp. z o.o.
ul. Karkonoska 65
53-015 Wrocław
telefon: +48 713607100
telefaks: +48 713607101
e-mail: info@viessmann.pl

2. Ogólny opis usługi

Usługa cyfrowa, o której mowa w sekcji 1, umożliwia:

  • zapytać o wycenę za pomocą formularza. Wycena zostanie przygotowana dla użytkownika przez jednego z partnerów firmy Viessmann, który może zapewnić sprzedaż produktów i usług odpowiednich do jego potrzeb. Podczas tego procesu użytkownik zostanie poproszony o udzielenie odpowiedzi na różne pytania, w zależności od rodzaju zapytania, na przykład: dotyczące istniejącego systemu grzewczego i planowanego projektu. Następnie uzytkownik otrzyma od Viessmann wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie przesłanych danch i informacje o kolejnych etapach procesu.
  • skorzystać z konfiguratora produktów w celu określenia propozycji produktu lub systemu Viessmann w wieloetapowym procesie pytań opartym na formularzu a następnie zapytać o wycenę partnera firmy Viessmann za pomocą formularza.

3. Podstawa prawna / Wymagania ustawowe

Niniejsza Deklaracja opiera się na „USTAWIE z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze” (zwanej dalej „Polską Ustawą o Dostępności” lub „PUoD”).

Wymagania prawne wynikają z PUoD, w szczególności z artykułów 12 i 18 PUoD. Oznacza to, że:

a) udostępnianie informacji o funkcjonowaniu usługi, a w przypadku, gdy w świadczeniu usługi wykorzystywane są produkty – udostępnianie informacji o ich powiązaniu z tymi produktami, a także o ich cechach dostępności oraz ich interoperacyjności z urządzeniami i udogodnieniami wspomagającymi, musi spełniać następujące wymagania zapewniając ich postrzegalność, funkcjonalność, zrozumiałość i kompatybilność:

  • informacje są dostarczane za pośrednictwem więcej niż jednego kanału sensorycznego i są prezentowane w sposób zrozumiały i postrzegalny, funkcjonalny i kompatybilny;
  • treść informacyjna jest dostarczana w formatach tekstowych, które mogą być wykorzystane do generowania alternatywnych formatów pomocniczych, aby były prezentowane w różny sposób przez użytkowników i za pośrednictwem więcej niż jednego kanału sensorycznego;
  • informacje są prezentowane w czcionkach o odpowiednim rozmiarze i  kroju,  z uwzględnieniem przewidywanych  warunków użytkowania oraz z zastosowaniem wystarczającego kontrastu, a także regulowanego odstępu między literami, liniami i akapitami;
  • oferowana jest alternatywna prezentacja treści nietekstowych; 
  • informacje elektroniczne potrzebne do świadczenia usługi będą dostarczane w spójny i odpowiedni sposób, zapewniając ich postrzegalność, funkcjonalność, zrozumiałość i kompatybilność.

b) strony internetowe, w tym związane z nimi aplikacje online, oraz usługi oparte na urządzeniach mobilnych, w tym aplikacje mobilne, muszą być udostępnione w spójny i odpowiedni sposób, czyniąc je postrzegalnymi, obsługiwalnymi, zrozumiałymi i kompatybilnymi;

c) tam, gdzie są dostępne, usługi wsparcia (biura pomocy, call center, wsparcie techniczne, usługi pośrednictwa i usługi szkoleniowe) muszą dostarczać informacji o dostępności usługi i jej zgodności z technologiami wspomagającymi, w dostępnych trybach komunikacji;

d) informacje dotyczące dostępności sprzedawanych produktów i usług muszą być przekazywane, gdy te informacje są dostarczane przez odpowiedzialny podmiot gospodarczy;

e) dostępność funkcji identyfikacji, bezpieczeństwa i płatności musi być zapewniona, gdy są one dostarczane jako część usługi zamiast produktu, czyniąc je postrzegalnymi, obsługiwalnymi, zrozumiałymi i kompatybilnymi;

f) muszą być zapewnione metody identyfikacji, podpisy elektroniczne i usługi płatnicze, które są postrzegalne, obsługiwalne, zrozumiałe i kompatybilne.

4. Stan zgodności z wymaganiami prawnymi

Wymagania techniczne dotyczące zapewnienia dostępności usługi w rozumieniu Polskiej Ustawy o Dostępności opierają się na specyfikacjach Wytycznych dla Dostępności Treści Internetowych (WCAG) w wersji 2.1. AA. Naszą usługę cyfrową zaprojektowaliśmy w następujący sposób, aby zapewnić jej dostępność dla wszystkich osób:

Treść naszej Usługi Cyfrowej jest dostępna poprzez różne tryby interakcji. Zapewnia to, że nasze produkty i usługi mogą być postrzegane i używane również przez użytkowników z niepełnosprawnościami fizycznymi, sensorycznymi lub poznawczymi. Wdrożone przez nas tryby interakcji obejmują:

  • Wiele kanałów sensorycznych: Zapewniamy alternatywy tekstowe dla treści wizualnych.
  • Wiele opcji interakcji: Nasza strona internetowa może być również używana bez umiejętności motorycznych.
  • Ochrona przed bodźcami/użycie kontrastów: nasza strona internetowa nie wykorzystuje złożonych efektów interakcji.
  • Prosta prezentacja treści: Tam, gdzie to możliwe, używamy łatwych do zrozumienia tekstów do opisania naszych produktów i usług. Terminy techniczne są wyjaśnione w praktyczny i zrozumiały sposób w odpowiednich miejscach, tak aby nawet użytkownicy bez specjalistycznej wiedzy mogli zrozumieć prezentowane konteksty.

Ponadto zapewniamy, że nasze funkcje identyfikacji, uwierzytelniania, bezpieczeństwa są zaprojektowane w sposób postrzegalny, obsługiwalny, zrozumiały i kompatybilny  dla wszystkich użytkowników. 

Stale pracujemy nad identyfikacją i usuwaniem potencjalnych barier:

5. Opinie i kontakt

Jeśli zauważysz jakiekolwiek przeszkody w korzystaniu z naszych usług cyfrowych lub potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nami pod adresem:

Viessmann Sp. z o.o.
ul. Karkonoska 65
53-015 Wrocław
e-mail: accessibility@viessmann-climatesolutions.com