Aplikacja ViGuide
Aplikacja ViGuide

Aplikacja serwisowa dla partnerów handlowych

Zdalnie monitoruj wszystkie systemy swoich klientów z dowolnego miejsca. Jako centralne narzędzie sterowania, ViGuide jest istotną częścią twojego zestawu narzędzi.

Zdalny monitoring
Natychmiastowe działanie
Aplikacja sieciowa lub aplikacja
Widok mapy ułatwiający planowanie trasy


ViGuide łączy Cię wygodnie i szybko z Twoimi klientami.

Monitoruj zdalnie swoje instalacje online i radź sobie z problemami, gdy tylko się pojawią. Jako aplikacja internetowa i mobilna, ViGuide jest dostępny wszędzie, o każdej porze i na większości urządzeń bez konieczności aktualizacji.

Dzięki niemu można efektywniej wykonywać szereg ważnych zadań, rozszerzyć ofertę usług dla klientów i zwiększyć ich zadowolenie. Wystarczy instalacja grzewcza z podłączoną bramką (Vitoconnect lub nowa platforma elektroniczna) i klient, który korzysta z aplikacji ViCare na smartfony.

Państwa klienci mogą być pewni, że zawsze mają zdalny nadzór nad ich obiektem, dbają o jego perfekcyjne działanie i mogą szybko usunąć ewentualne problemy, w niektórych przypadkach nawet przed ich wystąpieniem.

Działa zdalnie i na miejscu. Działa na wielu urządzeniach mobilnych. Działa we wszystkich przypadkach użycia. Oprogramowanie, które rośnie wraz z twoim biznesem.

Wszystko to sprawia, że ViGuide jest Twoim narzędziem numer jeden w usługach online!

Najważniejsze narzędzie w Twoich usługach

Pakiety

ViGuide oddaje moc danych w twoje ręce, dzięki czemu możesz zrobić więcej za mniej. Nowe pakiety Plus i Pro rozszerzają zakres możliwości poza podstawowy monitoring, sterowanie i diagnostykę usterek.

Odwiedź viguide.viessmann.com, aby uzyskać pełną listę dostępnych funkcji

Zdjęcie przedstawia ekran stałej kontroli ViGuide na laptopie.

Bezpłatne uruchomienie, wymiana części, zdalny nadzór i podstawowe sterowanie dla wszystkich podłączonych systemów grzewczych.

Pakiet jednorazowego użytku zapewnia wgląd w dane, który pomaga szybko diagnozować i rozwiązywać problemy w miarę ich pojawiania się, zarówno zdalnie, jak i na miejscu.

Roczny kompleksowy pakiet serwisowy i konserwacyjny, który pomaga w identyfikacji problemów przed ich wystąpieniem i dostarcza wskazówek, jak zoptymalizować wydajność systemu.

Panel i zdalne monitorowanie

Na zdjęciu widać ekran przeglądowy ViGuide, na którym widnieje napis "Dzień dobry, panie Müller".
  • Teraz mają Państwo zawsze wgląd w postępy instalacji u swoich klientów. Vitoguide informuje, co działa prawidłowo, a które instalacje mają usterki wymagające usunięcia. Klikając na system grzewczy, można go wybrać i zobaczyć wszystkie istotne informacje o kliencie i systemie.
  • W obszarze administracyjnym można dodawać i usuwać instalatorów oraz zarządzać ustawieniami konta.
  • Przełącznik aplikacji umożliwia szybkie przejście do najczęściej używanych aplikacji Viessmann, takich jak system zamówień online PartnerShop, aplikacja części zamiennych lub ViBooks z instrukcjami montażu i inną dokumentacją produktu.
  • Vitoguide umożliwia Państwu i Państwa pracownikom dostęp do wszystkich treści szkoleniowych firmy Viessmann i kursów na platformie online learning space.
Obrazek przedstawia ekran szybkiego przeglądu ViGuide.
  • Wszystkie ważne informacje o systemie są łatwe do znalezienia. Obejmuje to: Nazwisko i dane kontaktowe klienta, typ i model instalacji grzewczej, stan pracy, numer seryjny i numer bramki. Wszystkie te dane są na wyciągnięcie ręki.
  • Vitoguide podaje także inne informacje, jak np. stan palnika, czas pracy, liczbę uruchomień, temperaturę zewnętrzną, temperaturę wody w kotle i siłę sygnału WiFi.
  • W miarę możliwości systemu, Vitoguide określa również zużycie gazu i prądu oraz dane dotyczące kolektorów słonecznych.
Na rysunku przedstawiono ekran "obieg grzewczy" w ViGuide do zdalnej zmiany ustawień systemu.
  • Dzięki Vitoguide można zdalnie zmienić szereg ustawień instalacji grzewczej klienta:
  • poszczególne obiegi grzewcze (np. parametry krzywej grzewczej), temperatury zadane CWU oraz harmonogramy ogrzewania według dnia i godziny.
  • W celu rozwiązania problemów z połączeniem z każdym typem bramki (np. systemy grzewcze Opto, OpenTherm lub Viessmann z nową platformą elektroniczną) należy ponownie uruchomić bramkę.
  • Jeśli Państwa klienta nie ma w domu przez dłuższy czas, można przełączyć system na program wakacyjny w celu ograniczenia pracy.
Na rysunku pokazano ekran "Dziennik zdarzeń" programu ViGuide.
  • Wyświetlenie szczegółów każdej usterki i wywołanie opisu przyczyny oraz działań zalecanych przez firmę Viessmann.
  • Wyświetlanie historii zdarzeń systemowych ze szczegółami dotyczącymi tego, kto i kiedy dokonał zmian.
  • Bezpośredni link do aplikacji części zamiennych (ET) pozwala zamówić dokładnie te części, które są potrzebne do wykonania zadania.
  • Viessmann ułatwia także Państwa klientom wykonywanie prac konserwacyjnych i zapobiega problemom, zanim się one pojawią. Wystarczy jedno kliknięcie, aby zamówić części potrzebne do wykonania prac konserwacyjnych. W zamówieniu znajdą Państwo wszystkie części potrzebne do danej instalacji grzewczej - nie ma potrzeby czasochłonnego poszukiwania części z ryzykiem, że zapomną Państwo o jakimś istotnym elemencie.
Zdjęcie pokazuje widok mapy ViGuide z systemami klientów, aby pomóc w planowaniu trasy.

Czy opiekujesz się kilkoma klientami, którzy są rozmieszczeni na większym obszarze? Czy chcesz mieć geograficzny przegląd wszystkich systemów na swoim terenie? Widok mapy pomoże Ci zaplanować najbardziej efektywne trasy pomiędzy klientami. Aby uzyskać więcej informacji na temat danego systemu i zobaczyć jego status, wystarczy kliknąć na niego na mapie.

Na zdjęciu widać funkcję pomocy aplikacji ViGuide, za pomocą której można stworzyć nowy bilet serwisowy.

Teraz mogą Państwo jeszcze szybciej i łatwiej uzyskać kontakt i wsparcie ze strony serwisu technicznego (TD) firmy Viessmann. Wystarczy otworzyć zgłoszenie i ustalić czas, w którym technik ma oddzwonić do Państwa lub ustawić się w kolejce po pomoc w obsłudze klienta. Zawsze otrzymają Państwo informację o aktualnym czasie oczekiwania. Szybciej uzyskasz odpowiedzi, których potrzebujesz, aby rozwiązać problemy grzewcze swoich klientów.

Aplikacja mobilna

Aplikacja mobilna ViGuide jest dostępna zarówno dla urządzeń z systemem iOS, jak i Android. Dzięki niej będą mogli Państwo jako partnerzy nadal zlecać wykonanie instalacji grzewczej firmy Viessmann z nową platformą elektroniczną. Dotyczy to pomp ciepła Vitocal, akumulatorów Vitocharge, systemów wentylacyjnych i kombinacji tych urządzeń. Umożliwi ona Państwu również realizację innych ważnych zadań:

  • Przejęcie instalacji grzewczej w trybie online
  • Uruchomienie komponentów ViCare
  • Wymiana części z przewodnikiem
  • Monitorowanie wszystkich systemów online
Zdjęcie przedstawia logowanie ViGuide na smartfonie
Zdjęcie pokazuje widok mobilny dla instalacji przez ViGuide
Obrazek pokazuje widok mobilny dla wyboru urządzenia przez ViGuide
Zdjęcie pokazuje widok mobilny do monitorowania przez ViGuide

Pobierz aplikację ViGuide

Dostępne dla systemów iOS i Android.

Komponenty inteligentnego domu

Zainstalowaliście Państwo u swojego klienta system grzewczy online, albo za pomocą bramki Vitoconnect, albo za pomocą nowego kotła Viessmann z platformą elektroniczną Viessmann One Base. Państwa klient używa ViCare do sterowania swoim centralnym ogrzewaniem i podgrzewaniem ciepłej wody użytkowej i chce, abyście Państwo, jako jego wykonawca, zdalnie monitorowali je za pomocą ViGuide. Co dalej? Dzięki systemowi Smart Climate firmy Viessmann, który składa się z czujnika klimatycznego i eTRV, właściciele domów mogą regulować temperaturę w poszczególnych pomieszczeniach, w których zainstalowane są te komponenty. Dzięki ViGuide można ich wspierać w dokonywaniu ustawień w pomieszczeniach i uruchamianiu urządzeń.

Na zdjęciu widoczne są elementy składowe ViCare Smart Home: aplikacja na smartfony ViCare, termostatyczny zawór grzejnikowy ViCare i Vitoconnect.

Wymagania systemowe

Strona internetowa

  • Połączenie internetowe
  • Przeglądarka internetowa (zalecamy Chrome, Safari lub Firefox)
  • Brak wsparcia dla IE

Mobile

  • Urządzenia typu smartfon lub tablet z systemem iOS v14.0 i wyższym
  • Urządzenia typu smartfon lub tablet z systemem Android v5.0 i wyższym (dla zamienników 7.0 i wyższych)