Zapytaj o ofertę
ABC pomp ciepła

Viessmann - jakie są warunki gwarancji i serwisu?

Nie warto kupować pompy ciepła, której producent nie ma sieci serwisowej w Polsce. Serwis i gwarancja Viessmann? To pokaz siły marki.

Właściciele samochodu zwykle dbają o swój pojazd. Wiedzą, że przynajmniej raz w roku trzeba zrobić przegląd techniczny i wymienić olej. A jeśli sami tego nie praktykują, przepisy nakazują obowiązkowe badanie techniczne. Podobnie do pewnego stopnia jest z pompą ciepła i kotłem gazowym – wymagany jest coroczny przegląd. Tego nie regulują przepisy ogólne, ale już praktyka? Tak. Serwisowane urządzenie będzie pracować o wiele efektywniej i na pewno dłużej. 

 

Wymogi marki Viessmann

Na pompy ciepła Viessmann klient otrzymuje aż 5 lat gwarancji, ale tak długi czas odpowiedzialności producenta za urządzenie wiąże się z kilkoma wymogami.

Warunek konieczny? Pierwsze uruchomienie pompy ciepła przez uprawnionego instalatora albo serwis fabryczny. A następnie coroczne przeglądy zlecone firmie Viessmann przed upłynięciem roku od ostatniego badania. W ten sposób gwarancja przedłuża się na kolejny rok. Wymaganiem jest też posiadanie elektronicznej karty gwarancyjnej, jak również zarejestrowanie urządzenia na oficjalnej stronie serwisu marki Viessmann. Kolejny warunek to podłączenie pompy ciepła do sieci internetowej. Dzięki temu producent ma podgląd parametrów pracy urządzenia. Przez 5 lat, w czasie trwania gwarancji to firma Viessmann opiekuje się pompą ciepła klienta. Gdy przychodzi czas przeglądu technicznego albo konieczna jest naprawa, producent wybiera firmę, która wykona usługę u klienta. Jest spośród kogo wybierać - w całej Polsce sieć serwisowa Viessmann to ponad 200 firm instalacyjnych mających status Partnera Serwisowego, a dodatkowo jest także serwis fabryczny. Producent udostępnia też bardzo wygodną wyszukiwarkę firm partnerskich na stronie viessmann.pl.

Serwis Viessmann to niewątpliwie pokaz siły wiarygodnego producenta, który poważnie traktuje klientów. 

 

Telefon 24 godziny na dobę

Być dobrze zaopiekowanym? Do dyspozycji klientów jest całodobowa infolinia. Dzwoniąc na numer 801 0 801 24  można porozmawiać z doradcą technicznym, zgłosić problem albo uzyskać poradę. Infolinia jak pogotowie – czynna jest przez całą dobę, także w weekendy. Znów porównując pompę ciepła z samochodem, można powiedzieć, że użytkownicy pomp ciepła Viessmann mają zapewniony całodobowe ubezpieczenie Assistance swoich urządzeń. W przypadku awarii pompy ciepła, naprawa  ma się odbyć w wciągu 14 dni roboczych od daty zgłoszenia usterki. W praktyce, o wiele szybciej. 


Markowe czyli z serwisem

Markowe pompy ciepła to bardzo trwałe i bezproblemowe urządzenia grzewcze.  Ale jak każde urządzenie mechaniczne, wymaga przeglądów technicznych i  serwisowania. Warto o tym pamiętać. Także o tym, że pompa ciepła będzie pracować przez minimum 20 lat. Zakup niemarkowej pompy ciepła to duże ryzyko; pytanie, czy jest serwis i czy będzie za 5 i za 10 lat, kiedy już dawno zapomnisz, jak tanio udało się kupić pompę ciepła. Kupując pompę ciepła, powinniśmy mieć stuprocentową pewność, że nie tylko urządzenie grzewcze jest wysokiej klasy, ale też serwis.

Pompy ciepła – warunki gwarancji

Okres gwarancji

  • 60 miesięcy od daty uruchomienia, ale nie dłużej niż 63 miesiące od daty zakupu (dla pomp Vitocal 100-A odpowiednio 24 i 27 miesięcy).

Warunki gwarancji

  • Pierwsze uruchomienie zlecone firmie Viessmann.
  • Posiadanie elektronicznej karty gwarancyjnej z zaznaczeniem okresu oraz warunków gwarancji dla danego modelu.
  • Zarejestrowanie urządzenia na stronie moj.viessmann-serwis.pl.
  • Dokonywanie odpłatnych konserwacji urządzenia przez firmę Viessmann w ciągu 12 miesięcy od uruchomienia lub od daty ostatniej konserwacji.
  • Rejestracja konta w aplikacji ViCare, dodanie produktu do konta oraz utrzymywanie stałego połączenia internetowego urządzenia z wykorzystaniem modułu zdalnego nadzoru.
Autoryzowany instalator i serwisant – to pierwszy warunek gwarancji
Autoryzowany instalator i serwisant – to pierwszy warunek gwarancji