Unijne przepisy w walce z “ekościemą”
Parlament Europejski jednogłośnie przyjął dyrektywę, która ma zakończyć marketingowe manipulacje podmiotów, które wprowadzały w błąd, sugerując troskę o planetę. Po wprowadzonych zmianach, przedstawiciele muszą posiadać naukowe dowody i potwierdzenia od niezależnych instytucji, gdy sugerują, że ich produkt jest ekologiczny, przyjazny dla środowiska lub zrównoważony. Unia Europejska dąży do zapewnienia, że wszystkie informacje dotyczące wpływu produktu na środowisko są poparte zweryfikowanymi źródłami.

To przełomowy krok w zwalczaniu 𝐠𝐫𝐞𝐞𝐧𝐰𝐚𝐬𝐡𝐢𝐧𝐠𝐢𝐞𝐦, czyli fałszywego marketingu ekologicznego, znane również jako ekościema, zielone kłamstwo lub zielone mydlenie oczu. Decyzja ta oznacza początek znaczących zmian w etykietowaniu i oznaczaniu produktów.
Co dalej?
Dyrektywa musi teraz zostać zatwierdzona przez Radę. Następnie zostanie opublikowana w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Państwa członkowskie będą miały 24 miesiące na wprowadzenie jej postanowień do swojego prawa krajowego.