FAQ na temat aplikacji ViCare

Pobierz aplikację ViCare
© 35mmf2 / Shutterstock.com

Jak działa aplikacja ViCare? Co pozwala mi robić i jakie ma funkcje? Jak prawidłowo zainstalować aplikację? Odpowiedzi znajdziesz poniżej, wraz z przydatnymi informacjami na temat najczęściej zadawanych pytań dotyczących aplikacji ViCare.

Zgodność

Pełna lista systemów grzewczych podzielona jest na dwie kategorie, w zależności od tego, czy dany system ma wbudowany moduł WiFi, czy nie. Nowsze urządzenia Viessmann z WLAN na pokładzie (tzw. systemy "One Base") mogą łączyć się bezpośrednio z chmurą Viessmann i być sterowane za pomocą aplikacji ViCare. Starsze urządzenia wymagają zastosowania bramki internetowej Viessmann Vitoconnect. W przypadku wątpliwości co do właściwego rozwiązania należy zwrócić się do instalatora.

Poniżej znajduje się lista systemów grzewczych starszej generacji, które współpracują z urządzeniami ViCare w połączeniu z Viessmann Vitoconnect OPTO2:

Vitocal

  • Vitocal 200-S, typ: WO1A, WO1B, WO1C
  • Vitocal 222, typ: WO1A, WO1B
  • Vitocal 222-G, typ: WO1C
  • Vitocal 222-S, typ: WO1C
  • Vitocal 242-G, typ: WO1A, WO1B, WO1C
  • Vitocal 242-S, typ: WO1C
  • Vitocal 333, typ: WO1A, WO1B
  • Vitocal 333-G, typ: WO1C
  • Vitocal 343-G, typ: WO1A, WO1B, WO1C
  • Vitocal 3xx-A, typ: WO1A, WO1B
  • Vitocal xxx-A, typ: WO1C
  • Vitocal xxx-G, typ: WO1C

Vitocrossal

  • Vitocrossal 300, typ: HO1A, KW6B
  • Vitocrossal 300, model: CU3A, typ: KW6B

Vitodens

  • Vitodens 200, typ: HO1B, HO2B, HO2C
  • Vitodens 200-W, typ: HO1, HO1A, HO1B
  • Vitodens 222-F, typ: HO1A, HO1B
  • Vitodens 242-F, typ: HO1A, HO1B
  • Vitodens 2xx-F, model: B2HA, B2KA, B2LA, B2TA, B2SA, typ: HO1B
  • Vitodens 2xx-W, model: B2HA, B2KA, B2LA, B2TA, B2SA, typ: HO1B
  • Vitodens 300-W, typ: HO1, HO1A, HO1B, HO1C, HO2B, HO2C
  • Vitodens 333-F, typ: HO1, HO1A, HO1B, HO1C, HO2B, HO2C
  • Vitodens 343-F, typ: HO1A, HO1B, HO1C, HO2B, HO2C

Vitola

  • Vitola 100, typ: KW1, KW2
  • Vitola 200, typ: KO1B

Vitoladens

  • Vitoladens 300-C, typ: HO1A, HO1B, KW6B
  • Vitoladens 300-T, typ: KO1B
  • Vitoladens 300-W, typ: HO1, HO1B
  • Vitoladens 333-F, typ: HO1A, HO1B

Vitoligno

  • Vitoligno 200-S Ecotronic v2.03+
  • Vitoligno 250-F Ecotronic v2.00+
  • Vitoligno 250-S Ecotronic v2.00+
  • Vitoligno 300-C Ecotronic v2.12+
  • Vitoligno 300-H Ecotronic
  • Vitoligno 300-S Ecotronic v2.04+
  • Vitoligno 300-P, typ: F01

Vitorondens

  • Vitorondens 200-T, typ: KO2B
  • Vitorondens 222-F, typ: KO2B

Inne

  • Vitocaldens 222-F, typ: WO1C
  • Vitogas 200-F, typ: KO1B, KO2B
  • Vitopend 200-W, typ: HO1, HO1A, HO1B
  • Vitoplus 300, typ: HO1
  • Vitosolar 300-F, typ: HO1C
  • Vitosorp 200-F

Instalacja i rejestracja

Wykonaj poniższe kroki, aby połączyć system grzewczy Viessmann z aplikacją ViCare:

  1. Pobrać aplikację ViCare (iOS lub Android).
  2. Postępować zgodnie z instrukcjami w aplikacji ViCare.

Aby się zarejestrować, utworzyć konto użytkownika w aplikacji w punkcie "Utwórz nowe konto". Aby założyć konto, należy podać następujące informacje:

  • Imię i nazwisko
  • Adres
  • Telefon

Musisz również podać lokalizację swojej instalacji grzewczej, jeśli różni się ona od Twojego adresu. Te informacje pomogą wykonawcy znaleźć Twój dokładny adres po wykonaniu rozliczenia usługi. Na koniec należy zaakceptować politykę prywatności i warunki użytkowania, aby zakończyć proces. Teraz skonfigurowałeś aplikację ViCare.

Aplikację ViCare można pobrać z App Store lub Google Play Store. Przestrzegaj minimalnych wymagań dla swojego systemu operacyjnego.

ViCare jest aplikacją natywną, tzn. opracowaną dla mobilnego systemu operacyjnego. Wersja na komputery PC nie jest obecnie dostępna.

Moduł Vitoconnect można łatwo zarejestrować poprzez plug & play. Wystarczy zeskanować dostarczony kod QR za pomocą smartfona. Należy przy tym zwrócić uwagę, czy moduł Vitoconnect i regulator Vitotronic instalacji grzewczej są podłączone do prądu i internetu za pomocą dostarczonego kabla. Zeskanowanie kodu łączy Vitoconnect z Państwa kontem w aplikacji ViCare. W tym celu należy pobrać aplikację i założyć w niej konto użytkownika.

Wystarczy pobrać aplikację ViCare na swoje nowe urządzenie. Następnie zaloguj się za pomocą adresu e-mail i hasła. Nie trzeba tworzyć nowego konta ani ponownie konfigurować aplikacji. Po zalogowaniu można dalej korzystać z usług aplikacji ViCare.

Dla bezpieczeństwa Vitoconnect jest na stałe połączony z regulatorem odpowiedniej instalacji grzewczej. Przed zakupem nowej instalacji grzewczej firmy Viessmann należy zresetować Vitoconnect. W tym celu należy wysłać e-mail na adres: td@viessmann.com Należy to zrobić z adresu, na który zarejestrowano Vitoconnect. Następnie należy zainstalować Vitoconnect i podłączyć go do nowej instalacji grzewczej.

Kod QR znajduje się również na obudowie Vitoconnect, bezpośrednio na płytce drukowanej. Odłączyć od Vitoconnect kable zasilające i USB, a następnie zdjąć pokrywę obudowy. Najlepiej jest pociągnąć obudowę do siebie u dołu, a następnie ją podnieść. Szczegółowe informacje znajdują się w kroku 1 w pliku PDF "Uruchomienie".

Zasadniczo system operacyjny, czyli aplikacja ViCare, informuje, kiedy i jakie aktualizacje są dostępne. Musisz potwierdzić to powiadomienie, a następnie pobrać i zainstalować aktualizacje. Przy odpowiednim ustawieniu na smartfonie aktualizacje mogą być pobierane automatycznie.

Wszelkie dostępne rozszerzenia zostaną zainstalowane wraz z aktualizacjami aplikacji. Dlatego powinieneś zawsze aktualizować aplikację. Po każdej aktualizacji pojawi się powiadomienie informujące, co jest nowe i co się zmieniło.

Pobierz aplikację ViCare

Spraw, aby Twoje ogrzewanie było inteligentne dzięki ViCare. Ciesz się doskonałym ciepłem i spokojem, jakie daje wiedza o tym, co się dzieje.

Łączność

Podłączenie instalacji grzewczej firmy Viessmann do internetu, sterowanie nią za pomocą aplikacji ViCare i wgląd w dane dotyczące zużycia energii przynosi wiele korzyści.

  • Komfort
  • Aktualizacje
  • Bezpieczeństwo
  • Gwarancja

Po podłączeniu systemu grzewczego mają Państwo dodatkowo możliwość przedłużenia gwarancji z dwóch do pięciu lat. Aby przedłużenie gwarancji zachowało ważność, Państwa system grzewczy musi być przez cały ten okres podłączony do sieci.

Aby dowiedzieć się więcej na temat możliwości podłączenia do domu i systemu Viessmann, proszę przeczytać poniżej.

  1. Pobierz aplikację ViCare na swoje urządzenie z systemem iOS lub Android.
  2. Skonfiguruj swoje konto ViCare.
  3. Zeskanuj kod QR swojego urządzenia grzewczego.

Wskazówka: Upewnij się, że wprowadzasz prawidłowy adres e-mail, aby zalogować się do aplikacji ViCare i aktualizuj hasło przynajmniej co sześć miesięcy.

  • Router WiFi musi być chroniony odpowiednio bezpiecznym hasłem WPA2, które musi mieć min. 8 i max. 63 znaki długości.
  • Upewnij się, że router WiFi ma zawsze najnowszą aktualizację oprogramowania sprzętowego.
  • Połączenie pomiędzy generatorem ciepła a routerem WiFi nie powinno być nieszyfrowane.
  • Korzystaj z połączenia internetowego o wysokiej dostępności, najlepiej w taryfie ryczałtowej (bez ograniczeń czasowych lub ilości danych).
  • Częstotliwość sygnału WiFi powinna wynosić 2,4 GHz, aby uzyskać najlepsze połączenie.
  • Należy włączyć DHCP (dynamiczne adresowanie IP).

W sieci IP (LAN) należy ustawić parametry routingu i bezpieczeństwa.

  • W przypadku bezpośrednich połączeń wychodzących należy włączyć następujące porty:
    • Port 80
    • Port 123
    • Port 443
    • Port 8883

Uwaga: Jeśli nie jesteś zaznajomiony z tym procesem, może być wskazane skonsultowanie się z ekspertem IT, który może pomóc w konfiguracji.

  • Upewnij się, że masz stabilne połączenie internetowe od dostawcy usług internetowych.
  • Jeśli niedawno zmieniłeś dostawcę i/lub router, zresetuj połączenie.
  • Sprawdzić siłę sygnału w aplikacji ViCare (Ustawienia -> Urządzenia -> Moduł komunikacyjny)
  • Jeżeli posiadają Państwo urządzenie grzewcze Viessmann starszej generacji z zewnętrznym modułem komunikacyjnym Vitoconnect, należy spróbować ustawić je w miejscu o silniejszym sygnale. Jeśli trzeba ponownie sparować urządzenia, przewiń w dół do rozdziału "Parowanie Vitoconnect"
  • W obszarze "Powiadomienia" w ViCare można sprawdzić, czy firma Viessmann prowadzi aktualnie prace konserwacyjne lub czy system jest przywracany po chwilowym przestoju.
  • Jeśli te wskazówki nie pomagają lub siła sygnału jest bardzo niska, należy ponownie uruchomić moduł komunikacyjny. Ponowne uruchomienie można przeprowadzić poprzez Ustawienia > Urządzenia > Moduł komunikacyjny.
  • Jeśli router znajduje się w pewnej odległości od systemu grzewczego, możliwe jest zainstalowanie wzmacniacza sygnału WiFi w domu
  • Jeśli masz indywidualne sterowanie w pomieszczeniu, zainstalowanie wzmacniacza ViCare może poprawić komunikację między urządzeniami.

Aby ponownie połączyć aplikację z Vitoconnect, należy wykonać następujące czynności:

  1. Najpierw wcisnąć na kilka sekund przycisk reset na Vitoconnect.
  2. Zaktualizować ustawienia WiFi w aplikacji ViCare: Ustawienia > Urządzenia > Moduł komunikacyjny > Ustawienia sieciowe.
  3. W aplikacji pojawi się pytanie o numer seryjny. Najłatwiej wpisać go skanując kod QR dołączony do Twojego Vitoconnect.
  4. Aplikacja jest teraz gotowa do użycia.

Działanie i funkcja

Wszystkie informacje na temat funkcji i obsługi aplikacji ViCare można znaleźć na stronie ViCare app lub u lokalnego partnera handlowego firmy Viessmann.

Oprócz temperatur obiegu grzewczego można wyświetlić temperatury CWU i temperatury zewnętrzne. Wszystkie dostępne informacje prezentowane są w przejrzystym widoku kafelkowym. Wskazane są również tryby ogrzewania.

Program czasowy jest przedstawiony w postaci kalendarza z zegarem, a gdy użytkownik jest w domu, wyświetlany jest symbol domu.

Więcej informacji można znaleźć na stronie aplikacji Viessmann ViCare.

Za pomocą aplikacji ViCare można ustawić zarówno tryb Comfort, jak i Party. Pozwala to na wygodne zrównoważenie zapotrzebowania i wydajności. Opcje te można ustawić zarówno za pomocą urządzeń z systemem Android, jak i iOS.

Tryb ekonomiczny można ustawić tylko wtedy, gdy urządzenie sterujące systemu grzewczego obsługuje tę funkcję. W przeciwnym razie nie można dokonać tych ustawień za pomocą aplikacji.

Komunikaty o błędach i usterkach

Jeśli aplikacja ViCare nie połączy się z systemem grzewczym, sprawdź, czy jest połączenie z internetem.

Całkowicie zamknij aplikację. Jeśli masz produkt Apple, naciśnij dwukrotnie przycisk Home i przesuń aplikację w górę, aby ją zamknąć. Następnie uruchom ponownie aplikację. Aplikacja ViCare powinna teraz ponownie działać. Aby być po bezpiecznej stronie, sprawdź również App Store lub Play Store pod kątem aktualizacji ViCare. Upewnij się również, że Twój system operacyjny spełnia minimalne wymagania. Konkretnie oznacza to iOS 10.3 lub Android 4.4 w górę.

If the faults recur in the app itself, contact vicare-service@viessmann.com. If the faults occur in the heating system, contact a Viessmann trade partner or your trusted heating contractor.

Aplikacja ViCare wyświetla temperaturę zewnętrzną tylko wtedy, gdy regulator ogrzewania posiada taką funkcję. Oznacza to, że temperatura zewnętrzna jest dostępna tylko wtedy, gdy system grzewczy jest kompensowany pogodowo i wyposażony w czujnik temperatury zewnętrznej.

Obecnie aplikacja ViCare nie obsługuje wskazań temperatury przepływu.

Aby znaleźć temperaturę wody w kotle, należy przejść do punktu menu "Ustawienia", przewinąć w dół do "Urządzenia" i dotknąć "Kocioł". Temperatura wody w kotle jest podawana dla wszystkich systemów ogrzewania olejowego i gazowego.

Na ekranie startowym aplikacji ViCare znajduje się funkcja "Nie pamiętam hasła". Wprowadź adres e-mail, który został zarejestrowany. Następnie otrzymasz wiadomość e-mail, za pomocą której będziesz mógł nadać nowe hasło.

Sprawdź położenie swojego routera i sprawdź wszystkie kable połączeniowe.

Jeśli oba te elementy są w porządku, zainstaluj wzmacniacz WiFi, aby wzmocnić sygnał WiFi. To powinno dać Ci stabilne połączenie pomiędzy Twoim smartfonem a systemem grzewczym.

Temperatura rzeczywista jest wyświetlana tylko wtedy, gdy aplikacja otrzymuje te dane z systemu grzewczego. W tym celu urządzenie sterujące ogrzewaniem musi być wyposażone w wymaganą funkcję. Jeżeli nie zainstalowano termometru pokojowego, np. zdalnego sterowania, nie ma dla niego danych i aplikacja wyświetla "--".

Prywatność

Jesteśmy firmą rodzinną z ponad 100-letnią historią i najwyższymi standardami jakości. Uważamy się za niezawodnego partnera w życiu naszych klientów. Przejrzyste postępowanie z Państwa danymi jest centralnym elementem tej niezawodności.

  • Bezpieczeństwo: Stale przeglądamy nasze systemy, aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa danych dla naszych użytkowników. Pracujemy zgodnie z GDPR, a nasze systemy komunikacji danych posiadają certyfikat VDE.

  • Serwery: Nasze serwery znajdują się w UE. Twoje dane będą traktowane poufnie i będą dostępne tylko dla Ciebie i ewentualnie Twojego partnera handlowego, jeśli złożyłeś u niego zamówienie na usługi online.

  • Jakość: Nasze wysokie standardy Viessmann dotyczą również naszych produktów cyfrowych. Ponadto niezmiennie przestrzegamy najlepszych praktyk branżowych.

Gdzie znajdę informację prawną firmy Viessmann?

Tutaj mogą Państwo w każdej chwili zapoznać się z naszą informacją prawną:

Czy nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?